Hi, please spend some time to share your thoughts with the community, and don't forget to share your iPhone model and your previous software version!
Sorry to hear thatBattery life is worse on my iPhone 11 Pro Max.
Battery life is worse on my iPhone 11 Pro Max.
What's this?? New feature?same here.
have turned off the private relay as think that may be the cause
If you subscribe to an iCloud storage plan, you get iCloud private relay, it’s off by default, however I turned on and suspected it to be the cause of my battery drain, will see.What's this?? New feature?
Thanks for the tip - I will try to do the same and see.What's this?? New feature?
Bonjour,Bonjour, veuillez prendre le temps de partager vos impressions avec la communauté, et n'oubliez pas de partager votre modèle d'iPhone et votre version précédente du logiciel !
Try a hard restart and see if this goes away. Also, is there a particular app under "battery" settings that consumes the battery?Hello,
since updating my Iphone 12 to IOS 15, I have noticed a marked drop in the battery level. I've turned on power saving, turned off background refreshes, the phone is on silent, and the battery is dropping fast. Just sending a message causes me to lose 1% each time, something that did not happen in IOS 14.8. Have you also noticed a difference in the battery level under IOS 15?
Please let us know how it goes after a couple of days! iOS 15 seems like a nice update battery-wiseI have an iPad6 and have noticed an increased battery drain since I updated, but it’s not unusual in the first few days of a new iOS. I’ll give it a few more days before I will vote in the poll. I haven’t updated my iPhone yet and I think I will wait a week or so before I do.
Merci pour votre retour !Essayez un redémarrer et voyez si cela disparaît. De plus, existe-t-il une application particulière dans les paramètres « batterie » qui consomme la batterie ?
--
Essayez de faire un redémarrage pendant et voyez si cela disparaît. De plus, existe-t-il une application particulière dans les paramètres « batterie » qui consomme la batterie ?
OkThanks for your feedback !
I restarted the phone (to see if that changes anything).
In the "battery" settings, what consumes the most are social networks.
I started the day with a 100% battery, I am currently at 85%, it might sound normal but I hardly used the phone, that's what surprises me. In addition, every time I pick up the phone, I lose 1% (with the energy saving) and this did not happen before. Under IOS 14.8 the battery lasted 2 days in normal use and I only activated the autonomy saving from 20% of autonomy.
Je suis sous couverture 4G mais la couverture n'est pas bonne (j'ai très peu de réseau).OkVérifiez deux-trois choses :
1. Peut-être que l'appareil est en train de sauvegarder. Essayez de désactiver la sauvegarde iCloud et les photos iCloud pour voir si cela vous aide.
2.Vérifiez si vous avez désactivé la 5G ; S'il est activé et que vous n'avez pas une bonne couverture de signal, il peut rechercher en permanence le signal 5G, vidant ainsi la batterie ;
3. Accédez à Paramètres -> Wi-Fi et définissez le point d'accès automatique sur "Jamais"
4. Assurez-vous que le point d'accès personnel est « Désactivé »
Essayez-les et faites-moi savoir si quelque chose vous a aidé.
--
OkVérifiez deux-trois choses :
1. Peut-être que le téléphone est en train de sauvegarder. Essayez de désactiver la sauvegarde iCloud et les photos iCloud pour voir si cela vous aide.
2.Vérifiez si vous avez désactivé la 5G ; S'il est activé et que vous n'avez pas une bonne couverture de signal, il peut rechercher en permanence le signal 5G, vidant ainsi la batterie ;
3. Accédez à Paramètres -> Wi-Fi et déclenché le point d'accès automatique sur "Jamais"
4. Vérifiez-vous que le point d'accès personnel est « Désactivé »
Essayez-les et faites-moi savoir si quelque chose vous a aidé.
J'espere. En attendant, veuillez regarder cette vidéo.I have 4G coverage but the coverage is not good (I have very little network).
Wi-Fi is disabled as well as bluetooth.
No Icloud backup is in progress.
This is starting to worry me because the battery is quickly melting. After I had a call for a few seconds, I lost 1% battery again.
For the screen brightness, I chose the dark theme, which should normally be less power consuming.
I hope that a future update will fix this problem![]()
Je l'espère ... ma batterie n'a jamais chuté aussi vite !D'après ma propre expérience, avec une mise à jour majeure d'iOS, la durée de vie de la batterie est souvent réduite pendant quelques jours, puis elle revient à la normale.