Become a MacRumors Supporter for $50/year with no ads, ability to filter front page stories, and private forums.

How's the battery life on iOS 15?

• Total voters
    63

Kyriakosss4

macrumors regular
Original poster
Sep 16, 2021
200
165
Hi, please spend some time to share your thoughts with the community, and don't forget to share your iPhone model and your previous software version!

Well, I've simply created the thread, feel free to poll whenever you like! No rush.

Yeh prob too soon but if it was drastically decreased im guessing we would of seen it straight away so i reckon its better overall for me.

edit: iPhone x

Last edited:
What's this?? New feature?
If you subscribe to an iCloud storage plan, you get iCloud private relay, it’s off by default, however I turned on and suspected it to be the cause of my battery drain, will see.

suppose indexing could also be the culprit

• Like
Reactions: Kyriakosss4
I have an iPad6 and have noticed an increased battery drain since I updated, but it’s not unusual in the first few days of a new iOS. I’ll give it a few more days before I will vote in the poll. I haven’t updated my iPhone yet and I think I will wait a week or so before I do.

My battery health dropped from 100% to 99% after updating from 14.8 to 15.0

So far same battery life using dual 4G Sims.

Bonjour, veuillez prendre le temps de partager vos impressions avec la communauté, et n'oubliez pas de partager votre modèle d'iPhone et votre version précédente du logiciel !
Bonjour,
depuis la mise à jour de mon Iphone 12 vers IOS 15, je constate une nette baisse au niveau de la batterie. J'ai activé l'économie d'énergie, désactivé les actualisations en arrière-plan, le téléphone est d'ailleurs sur silencieux, et la batterie baisse à vue d'œil. Le simple fait d'envoyer un message me fait à chaque fois perdre 1%, chose qui ne se produisait pas sous IOS 14.8. Avez-vous également constaté une différence au niveau de la batterie sous IOS 15 ?

Hello,
since updating my Iphone 12 to IOS 15, I have noticed a marked drop in the battery level. I've turned on power saving, turned off background refreshes, the phone is on silent, and the battery is dropping fast. Just sending a message causes me to lose 1% each time, something that did not happen in IOS 14.8. Have you also noticed a difference in the battery level under IOS 15?
Try a hard restart and see if this goes away. Also, is there a particular app under "battery" settings that consumes the battery?
--
Essayez de faire un redémarrage dur et voyez si cela disparaît. De plus, existe-t-il une application particulière dans les paramètres « batterie » qui consomme la batterie ?

I have an iPad6 and have noticed an increased battery drain since I updated, but it’s not unusual in the first few days of a new iOS. I’ll give it a few more days before I will vote in the poll. I haven’t updated my iPhone yet and I think I will wait a week or so before I do.
Please let us know how it goes after a couple of days! iOS 15 seems like a nice update battery-wise

Essayez un redémarrer et voyez si cela disparaît. De plus, existe-t-il une application particulière dans les paramètres « batterie » qui consomme la batterie ?
--
Essayez de faire un redémarrage pendant et voyez si cela disparaît. De plus, existe-t-il une application particulière dans les paramètres « batterie » qui consomme la batterie ?
Merci pour votre retour !
J'ai redémarré le téléphone (à voir si cela change quelque chose).
Dans les paramètres "batterie", ce qui consomme le plus ce sont les réseaux sociaux.
J'ai commencé la journée avec une batterie à 100%, je suis actuellement à 85%, cela peut paraître normal mais je n'ai pratiquement pas utilisé le téléphone, c'est cela qui me surprend. De plus, à chaque fois que je prends le téléphone en main, je perds 1% (avec l'économie d'énergie) et cela n'arrivait pas auparavant. Sous IOS 14.8 la batterie tenait 2 jours en utilisation normale et je n'activais l'économie d'autonomie qu'à partir de 20% d'autonomie.

Last edited:
Thanks for your feedback !
I restarted the phone (to see if that changes anything).
In the "battery" settings, what consumes the most are social networks.
I started the day with a 100% battery, I am currently at 85%, it might sound normal but I hardly used the phone, that's what surprises me. In addition, every time I pick up the phone, I lose 1% (with the energy saving) and this did not happen before. Under IOS 14.8 the battery lasted 2 days in normal use and I only activated the autonomy saving from 20% of autonomy.
Ok :) Check two-three things:
1. Maybe the device is backing up. Try to disable iCloud backup and iCloud photos to see if it helps.
2.Check if you have 5G disabled; If it is enabled and you do not have good signal coverage, it might continuously search for 5G signal, draining the battery;
3.Go to Settings -> Wi-Fi , and set Auto-Join Hotspot to "Never"
4. Make sure that Personal Hotspot is "Off"
Try these and let me know if anything helped.

--

Ok :) Vérifiez deux-trois choses :
1. Peut-être que le telephone est en train de sauvegarder. Essayez de désactiver la sauvegarde iCloud et les photos iCloud pour voir si cela vous aide.
2.Vérifiez si vous avez désactivé la 5G ; S'il est activé et que vous n'avez pas une bonne couverture de signal, il peut rechercher en permanence le signal 5G, vidant ainsi la batterie ;
3. Accédez à Paramètres -> Wi-Fi et définissez le point d'accès automatique sur "Jamais"
4. Assurez-vous que le point d'accès personnel est « Désactivé »
Essayez-les et faites-moi savoir si quelque chose vous a aidé.

1. Peut-être que l'appareil est en train de sauvegarder. Essayez de désactiver la sauvegarde iCloud et les photos iCloud pour voir si cela vous aide.
2.Vérifiez si vous avez désactivé la 5G ; S'il est activé et que vous n'avez pas une bonne couverture de signal, il peut rechercher en permanence le signal 5G, vidant ainsi la batterie ;
3. Accédez à Paramètres -> Wi-Fi et définissez le point d'accès automatique sur "Jamais"
4. Assurez-vous que le point d'accès personnel est « Désactivé »

--

1. Peut-être que le téléphone est en train de sauvegarder. Essayez de désactiver la sauvegarde iCloud et les photos iCloud pour voir si cela vous aide.
3. Accédez à Paramètres -> Wi-Fi et déclenché le point d'accès automatique sur "Jamais"
4. Vérifiez-vous que le point d'accès personnel est « Désactivé »
Je suis sous couverture 4G mais la couverture n'est pas bonne (j'ai très peu de réseau).
La Wi-Fi est désactivée ainsi que le bluetooth.
Aucune sauvegarde Icloud n'est en cours.
Cela commence à m'inquiéter car la batterie fond à vue d'oeil. Après avoir eu un appel de quelques secondes, j'ai à nouveau perdu 1% de batterie.
Pour la luminosité de l'écran, j'ai choisi le thème sombre, qui devrait normalement être moins énergivore.
J'espère qu'une prochaine mise à jour corrigera ce problème :(

In my own experience, with a major iOS update, the battery life is often decreased for a few days and then it gets back to normal.

I have 4G coverage but the coverage is not good (I have very little network).
Wi-Fi is disabled as well as bluetooth.
No Icloud backup is in progress.
This is starting to worry me because the battery is quickly melting. After I had a call for a few seconds, I lost 1% battery again.
For the screen brightness, I chose the dark theme, which should normally be less power consuming.
I hope that a future update will fix this problem :(
J'espere. En attendant, veuillez regarder cette vidéo.

• Like
Reactions: Ios15
D'après ma propre expérience, avec une mise à jour majeure d'iOS, la durée de vie de la batterie est souvent réduite pendant quelques jours, puis elle revient à la normale.
Je l'espère ... ma batterie n'a jamais chuté aussi vite !

I voted for “Somewhat decreased”, but I have that issue every time we have a major update. It could be that apps are loading in the background for the new update. Typically it improves after several days, the it gets back to about what it was before. Currently, my iPhone XR is using slightly more battery.

• Like
Reactions: Kyriakosss4
Worse. It must be. I use an iPhone 11 Pro, the Phone is a replacement for a prev 11P. When I got it 1 1/2 months ago, I installed the beta and used it ever since. It’s bad some times. Really bad. I remember I got some 10 hours with my old one with iOS 14 (which imo wasnt optimized either (I miss iOS 12 and 10)). This isn’t right.
Also, does someone else experience that some background app usage like running apps and Music aren’t displayed in battery settings?
1632693933214.png

Register on MacRumors! This sidebar will go away, and you'll see fewer ads.